Logo KBBA

HIMALAYA : BOWEL WELLNESS DAN JOINT WELLNESS BAIK UNTUK KESIHATAN

September 12, 2019



Baru-baru ini, Aku ke Aman Central dekat Alor Setar, jalan-jalan hujung minggu kononnya. Window shopping giteww hehe....Masa jalan tu baru aku perasan rupanya Ada kedai Himalaya dalam Aman Central tu terus teringat nak cari produk kesihatan Join Wellness. Sebenarnya dua minggu sebelum itu,  aku dah try Bowel Wellness himalaya . Alhamdulillah aku rasa macam berkesan . Jadi kali ini rasa macam nak beli pula Joint Wellness...Sebab ada beberapa rakan aku yang bagi feedback katanya bagus . Bagus untuk apa?  Jap lagi aku kongsikan...


1. BOWEL WELLNESS - Untuk yang mengalami masalah sembelit



Bowel wellness mampu membantu kita yang mempunyai masalah sembelit. Cara pengambilan pun mudah sahaja. amalkan sehari 2 kali . 2 biji selepas makan  (pagi dan lewat petang). insyaAllah masalah sembelit  akan berkurangan.
  • Melegakan perasaan sembelit
  • membantu aliran usus supaya kembali normal
  • menyokong detoksifikasi yang normal kepada usus

Cara Pengambilannya:

Makan 1 kapsul 2 kali sehari selepas makan.

Aku dari zaman remaja lagi memang ada masalah sembelit ini. Pernah juga sampai satu tahap seminggu tak membuang. Susah hati jangan cakap lah. Dah cuba makan macam-macam buah untuk memudahkan melawas tapi still susah juga. Pendek kata Masalah sistem pencernaan aku itu memang tak okay weh! . Kadang cemburu juga Mr.Husband aku setiap pagi mesti masuk toilet hehehe. Aku nie lah yang agak susah, Lepas amalkan BOWEL WELLNESS HIMALAYA alhamdulillah semuanya semakin okay! Korang kalau ada masalah macam aku ini boleh lah try nanti Bowel Wellness nie.

Dekat sini aku sharekan sekali 9 sebab mengapa kita selalu sembeli dan Cara Mengatasinya, Selain itu, amalkanlah pengambilan Suppliment tambahan seperti Bowel wellness nie. Insyallah membantu melawaskan sistem penceraan kita .

9 Sebab Mengapa Anda Kerap Sembelit

1. Malas Buang Air Besar
2. Najis Yang Terlalu Keras
4. Angin Dalam Badan
5. Kurang Cecair Dalam Badan
6. Tekanan
7. Trauma Lepas Bersalin
8. Kurang Zat Besi
9. Faktor Umur

Cara Mengatasi Masalah Kerap Sembelit
1. Ambil Serat
2. Minum Banyak Air
3. Makan Herba Dan Rempah
4. Cuka Epal
5. Lemak Berkhasiat
6. Elakkan Protein Berlebihan
7. Senaman Pernafasan
8. Banyakkan Pergerakan Fizikal

9. Senaman Mencangkung


2. JOINT WELLNES - untuk mengurangkan kesakitan & keradangan sendi




Kelebihan Join Wellness Himalaya
  • mengurangkan kesakitan pada sendi seperti lutut.
  • mengelakkan sendi mengalami kerosakan
  • mengurangkan kesakitan artritis dan meningkatkan fungsi sendi.
Kebiasaanya sakit sendi ini sinonim dengan orang yang lebih berusia kan. dengan erti kata lain Orang tua-tua lah kan. tapi lately ini jangan korang tak percaya pula sakit sendi dan tulang dah mula menyerang tanpa mengira usia. Muda-muda pun dah terasa sakit di bahagian lutut dan sendi-sendi. Macam aku sendiri, lepas jer bersalin anak ke dua. aku rasa macam ada masalah dengan lutut yang semakin lemah. Nak berjalan lama-lama pun dah terasa lenguh dan sakit-sakit . Alhamdulillah aku dah lebih 2 minggu amalkan produk joint wellness nie, bagi aku ianya sangat membantu mengurangkan rasa sakit pada lutut ini. kalau naik tangga lebih dari tigi tingkat pun aku rasa mampu dah hehe. kalau tidak terpaksa berhenti-henti hehe sebab lenguh.  Nak tahu tak? salah satu lagi  Faktor sakit sendi/lutut juga adalah di sebabkan  Lebihan Berat Badan .

Cara Pengambilannya:

Amalkan dua kapsul dua kali sehari selepas makan, ianya akan bantu mengurangkan masalah sendi yang korang alami. Kandungan herba yang terdapat di dalam Joint Wellness ni seperti Boswellic Acid yang terdapat dalam herba Shallaki, membantu dalam menghalang keradangan dan kesakitan sendi. Herba Shallaki juga tidak memudaratkan kepada perut dan pada sesiapa yang menghadapi gastrik.

** info : setiap pengambilan suppliment tambahan haruslah mendapatkan nasihat dari doktor anda.


                           



DEKAT MANA NAK DAPATKAN?

Boleh beli secara ONLINE atau terus ke kedai HIMALAYA itu sendiri. Dekat cawangan-cawangan WATSON pun ada jual.

Untuk keterangan lanjut, boleh layari


Instagram: https://www.instagram.com/himalayamalaysia/


**********

“Go for iherb coupons and get good discounts”


You Might Also Like

14 pesanan ditinggalkan

  1. bila makin berusia perlu sangat sangat suppliment ni. tapi jangan usia dah masuk 30 baru nak start suppliment.

    ReplyDelete
  2. KITA YAKIN DENGAN JENAMA HIMALAYA YANG MEMANG BERKUALITI DAN JUGA TERJAMIN KESELAMATANNYA HEHEHE KITA NAMPAK RAMAI ORANG GUNA RASA MACAM NAK TRY JUGA LAH PRODUK NI...

    ReplyDelete
  3. saya sendiri memang pengguna produk himalaya. tapi untuk produk penjagaan diri la. macam pencuci muka. ubat gigi dan lain2

    ReplyDelete
  4. Baru hari tu beli nie untuk my aunt sebab dia bermasalah. Setakat nie memang dia puas hati - takde la macam empangan pecah katanya tapi dah nampak mula berjadual semula sistem penyahtinjaan dia hahaha

    ReplyDelete
  5. Ramainya dah share Himalaya niiii! Dah makin famous ya. Ada tak yang pantang larang untuk ambik ni ya?

    Sebab takut mix dengan supp atau medicine lain tak elok. Sbb nowadays kan byk ambik med and supp jugak sbb dah tua hehehe.

    ReplyDelete
  6. Klu ade gerd blh tak consume bowel wellness tu? Macam nak try laaa sbb nur ni kerap juga tak sedap perut. Dan joint wellness tu pun nur mcm nak cuba sbb lps beranak ni, tiap pagi nak turun tangga mesti macam keras sikit lutut tu nak gerak. Alamak dah tua ke

    ReplyDelete
  7. Himalaya mmg one of the trusted brand for vitamins and supplements kan. jenama yg dah lama and ingredients pun terkawal.

    ReplyDelete
  8. bgus sangat produk himalaya ni..nad guna dua produk dia bowel dengan women..memnag elok dengan badan nad..alhamdulillha.s.erasi..

    ReplyDelete
  9. terima kasih atas perkongsian. selalu jugak dengan nama produk himalaya ni tapi diri sendiri belum pernah guna. bolehlah cuba satu hari nnti. :)

    ReplyDelete
  10. Himalaya adalah jenama yang dipercayai bertahun-tahun lamanya. Produk mereka serasi dengan ramai orang sebab bahan dia semua dari herba terpilih. Bowel kita ni kena detox supaya lancar. Dah bertahun berfungsi dan berjasa usus kita ni. Kanser usus juga adalah salah satu kanser paling top di Malaysia. Selamat memerut kak. hehe

    ReplyDelete
  11. mudah kan, Himalaya ada store sendiri.Lebih yakin nak membeli. Lagipun staff disana membantu. Ohhh, baru tau shallaki ni untuk sendi.Ingatkan untuk kegunaan kejantanan tadi.hihihihi..

    ReplyDelete
  12. bagus produk Himalaya ni..sangat berkesan

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^