Logo KBBA

JAMBATAN PULAU PINANG DI TUTUP SETAHUN

August 18, 2017

assalam..

selamat pagi 

Baru-baru nie ada kawan share info pasal jambatan pulau pinang yang akan di tutup 
selama setahun.Jadi suka untuk aku share kan dengan korang mengenai penutupan jambatan pulau pinang ini yang akan berkuatkuasa pada 22 Ogos 2017. Penutupan berkenaan merupakan sebahagian daripada prosedur bagi membolehkan kerja-kerja pemeriksaan dan penyelenggaran jambatan berkenaan dilakukan.

walaubagaimanapaun jambatan tersebut masih boleh di gunakan cuma terdapat penutupan lorong dan lencongan yang mungkin akan mengakibatkan trafik tidak lancar semasa anda menggunakan jambatan tersebut. untuk itu, di syorkan anada menggunakan jambatan ke dua atau Feri untuk melancarkan perjalanan anda.





"Kerja-kerja tersebut akan memakan masa selama setahun bermula 22 Ogos yang akan datang melibatkan laluan Arah Timur (Pulau ke Seberang Prai) selama 6 bulan pertama dan Laluan Arah Barat (Seberang Prai ke Pulau) bagi 6 bulan yang berikutnya sehingga 21 Ogos 2018," '

Pentupan jambatan Pulau pinang melibatkan Dua Fasa iaitu

1. Fasa Satu - Ogos 2017- Feb 2018 penutupan laluan Dari Pulau ke Seberang Perai

2. Fasa Dua- Feb 2018- Ogos 2018 Penutupan laluan Seberang Prai ke Pulau





sumber: fb Penang Kini


so, untuk korang yang merancang ke Pulau Pinang boleh la merancang perjalanan terlebih dahulu bagi mengelakkan kesesakan semasa di atas jambatan.

You Might Also Like

0 pesanan ditinggalkan

tinggalkan komen anda di sini ^O^