Logo KBBA

JOM SERTAI PG MALL DAN KEMBANGKAN PERNIAGAAN ANDA MELALUI JD.COM

September 27, 2021

JOM SERTAI PG MALL DAN KEMBANGKAN PERNIAGAAN ANDA MELALUI JD.COM

Di musim pendemik ini berbelanja secara online Kini menjadi trend Masa Kini. Pelanggan dah Tak perlu keluar ke Mall untuk berbelanja, semuanya di hujung jari sahaja. Tak kisahlah dari nak beli Baju ke seluar, perhiasan rumah ,barangan Elektrik mahupun barangan keperluan dapur... Kini semuanya lebih Mudah Dan selamat berbelanja secara online.

JD WORLDWIDE

JD.com adalah platform peruncit dalam talian terbesar di China dengan standard tinggi untuk membeli-belah dalam talian melalui komitmennya terhadap kualiti, keaslian, dan produk yang luas merangkumi pelbagai sektor seperti makanan dan pakaian hingga elektronik dan kosmetik.

PGMall beroperasi di bawah model perniagaan Sharing Economy yang unik, untuk menghubungkan penjual tempatan dan pembeli di platform yang sama serta menyediakan perkhidmatan bersambung ke banyak logistik dan penyedia perkhidmatan pembayaran.

Untuk menyokong ekonomi tempatan, PGMall telah aktif bekerjasama dengan Local Goverment untuk mendorong aktiviti yang menyokong penjual tempatan dan produk melalui kempen PENJANA seperti Kempen E-Dagang Mikro dan PKS, Belanja Malaysia Online (SMO), dan Kempen Beli Barangan Malaysia (KBBM).

Dalam jangka masa 4 tahun sejak penubuhannya terbukti berkesan apabila, PGMall telah bertindak agresif mengembangkan perniagaannya ke tahap yang lebih tinggi dan mengagumkan sebagai Kedai dalam Talian Paling Banyak Dikunjungi Pasaran di Malaysia antara dua syarikat asing dalam talian yang telah lama wujud pasaran di Malaysia, oleh iPrice Insights pada suku keempat tahun 2020, dengan jumlah bulananlawatan berjumlah 8 juta pelawat - menjadikannya Pasar Dalam Talian yang diasaskan secara tempatan di 1 Malaysia.

Dato ’Wira Louis Ng Chun Hau, Pengasas dan Pengarah Urusan PGMall berkata,

Banyak tempatan perniagaan, terutamanya Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) telah bergelut secara kewangan sejak pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan pada bulan Mac tahun lalu di tindak balas terhadap wabak Covid-19. Mengingat keadaan pandemik yang sedang berlaku, kami merasa bahawa PKS sangat memerlukan bantuan untuk menyesuaikan diri dan mencari kaedah alternatif untuk bertahan dalam hal ini. Kami berharap dengan kerjasama ini dengan JD Worldwide, kami dapat membantu orang tempatanperniagaan untuk terus bertahan dan pulih dengan menawarkan saluran alternatif di luar negeri untuk melindungi perniagaan mereka dari ancaman lebih jauh. "

Menurut laporan dari The Edge, Di Malaysia, satu per empat perusahaan Kecil sederhana (PKS) berisiko ditutup selama beberapa bulan akan datang kerana pandemik Covid-19, kata Persatuan PKS Malaysia.

"Tidak seperti pasaran dalam talian lain yang kebanyakannya memasarkan produk China ke pasaran Malaysia, kami di PGMall melakukan sebaliknya. Salah satu objektif utama kami adalah untuk membantu perniagaan tempatan berkembang sepenuhnya dan juga membolehkan penjual tempatan mempamerkan dengan bangganya Produk buatan Malaysia ke dunia semasa mereka berkembang dan membina empayar perniagaan yang kukuh bersama kami.”

 

Program “Sell To China”

Pg Mall sebagai pasaran dalam talian  terus berkembang di malaysia secara rasmi telah melancarkan program “SELL TO CHINA” di le maridien kuala lumpur Melalui JD Worldwide.

Berpegang teguh pada tagline ‘Bridging Local to the World’, PGMall kini lebih menguasai perniagaan di pasaran terbesar di dunia - China, melalui kerjasama dengan JD.com .

JD Worldwide berharap dapat membantu perniagaan yang terjejas untuk pulih dari masalah kewangan yang ditimbulkan oleh wabak Covid-19 yang berterusan. Pada 27 Januari 2021, PGMall dan JD Worldwide mengadakan upacara menandatangani maya untuk memformalkan kerjasama platform merentas desa mereka.

Program PGMall Sell to China menyediakan penyelesaian sehenti untuk memenuhi semua keperluan penjual. Perkhidmatan termasuk pendaftaran jenama di JD, terjemahan perincian produk ke bahasa Cina, bahan pemasaran dan kempen, serta perkhidmatan pelanggan tempatan. Ini diperkemas proses dengan sokongan rasmi dari JD Worldwide adalah peningkatan yang besar berbanding kaedah konvensional menjual ke China.

Dalam beberapa tahun, PGMall telah mengalami pertumbuhan pesat, dari hanya RM300,000 GMV pada tahun 2017, GMV PGMall berkembang 200 kali ganda kepada RM60 juta pada tahun 2020. Dengan pertumbuhan luar biasa yang dilihat sehingga kini, PGMall akan mencapai sasaran GMV sebanyak RM 600 juta menjelang hujung tahun. Sehingga kini, PGMall telah menarik lebih dari 1 juta pembeli yang membeli dari lebih 25,000 penjual disertakan dengan sekitar 2 juta produk, mulai dari bahan makanan, kecantikan, elektronik, untuk produk gaya hidup. China bukan satu-satunya pasaran antarabangsa di mana PGMall memperluas jangkauannya, begitu juga sedang mengembangkan pasukan dan usaha di Indonesia, pasar e-dagang terbesar di Asia Tenggara.

Mengenai PG Mall

Ditubuhkan pada tahun 2017, PG Mall berdaftar dengan nama syarikat, PG Mall Sdn. Bhd, Adalah cetusan idea Dato ’Wira Louis Ng yang menandakan yang pertama seumpamanya yang diperkenalkan, disasarkan dalam mengembangkan dan menjalin jenama buatan sendiri ke Dunia di bawah ekonomi Perkongsian yang unik model perniagaan.

Visi PG Mall adalah menjadi pasar dalam talian No.1 dan paling digemari di negara itu, dan kemudian memperluas kehadiran wilayahnya ke Asia Tenggara, diikuti oleh wilayah lain di seluruh dunia. Sejajar dengan tagline ‘Bridging Local to the World’, PG Mall bertekad untuk berkembang dan bekerjasama secara bersama dengan usahawan tempatan untuk memasarkan produk tempatan mereka ke dunia melalui pasaran dalam talian yang sangat kompeten, di usaha membina jenama terkenal dan mendapat pengiktirafan global. Model perniagaan ekonomi perkongsian unik PG Mall menekankan pada ‘Shop, Share, Earn’ falsafah di bawah konsep 'ConsuMerchant' sendiri. Selain menikmati yang terbaik murah di bandar, pembeli juga akan mendapat ganjaran atas usaha mereka untuk membeli-belah pengalaman dengan keluarga dan rakan melalui rujukan dan kesetiaan PG Mall ConsuMerchant program.

Dalam jangka masa 4 tahun sejak penubuhannya, PG Mall berkembang secara agresif menjadi lebih besar ketinggian dan menarik kedudukannya sebagai Pasaran Dalam Talian Paling Dikunjungi Ketiga di Malaysia, antara dua pasaran dalam talian asing yang lain di Malaysia. Menurut Wawasan iPrice di laporan suku ketiga tahun 2020, PG Mall mempunyai jumlah kunjungan bulanan sebanyak 8 juta pelawat – dan adalah Pasar Dalam Talian Tempatan No. 1 di Malaysia.

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai PGMall dan produk serta perkhidmatannya,

Website : www.pgmall.my

Instagram:  www.instagram.com/pgmall.my/

atau hubungi Pusat Khidmat Pelanggan mereka di (011-10670916)

*****************************

Bagi penjual yang berminat untuk menyertai program jual-ke-China, silakan mendaftar melalui

pautan: https://pgmall.my/JD-Worldwide





You Might Also Like

0 pesanan ditinggalkan

tinggalkan komen anda di sini ^O^