Logo KBBA

PERFECT BALANCE SKINCARE TERBARU DARI COSMODERM

February 15, 2021

 

Baru-baru ini Cosmoderm telah melancarkan satu lagi produk skincare terbaru iaitu PERFECT BALANCE. Keluaran terbaru Kali ini kini berwajah pink yang sangat cantik. Farah pun rasa Teruja untuk MEncUBA produk terbaru cosmoderm. Lately ini memang Farah tercari-cari JUGA produk untuk skincare. Kulit Farah rasa macam semakin kering dan kusam. Kebetulan sangat memang nak tukar dengan new skincare. So, kali ini dapat cuba new skincare dari Cosmoderm.

MENGANDUNGI PREBIOTIK DAN CALAMINE

PREBIOTIK

dikenali sebagai makanan untuk Bakteria Baik untuk ekosistem kulit mikro anda yang membantu mereka:

  1. Merangsang pertahanan semula jadi kulit
  2. Meningkatkan cahaya kulit
  3. Dan memastikan mikrobioma kulit anda seimbang

CALAMINE

digunakan untuk manfaat kulit yang menenangkan termasuk:

  1. Meredakan kegatalan dan kegatalan pada kulit
  2. Mengurangkan kegatalan & kemerahan kulit
  3. Dan juga menenangkan selaran matahari

HANYA 4 LANGKAH MUDAH KULIT BERSERI KEMBALI

Korang pasti tahukan kebaikan kandungan prebiotik dan calamine. kombinasi dua kandungan ini pasti memberi manfaat yang lebih baik kepada kulit wajah.

Untuk set asas Cosmoderm Perfect Balanced ada 4 produk mengikut 4 langkah penggunaaan. Antara produk tersebut adalah:-

1. Foaming Cleanser
2. Toning Lotion
3. Soothing Wow Cream
4. SunMilk SPF 25 PA ++

Cosmoderm Perfect Balanced Foaming Cleanser


Perfect Balanced Foaming Cleanser ini diformulasi dengan bahan yang sesuai untuk semua jenis kulit termasuklah kulit sensitif. Produk ini Ianya bebas paraben, fragrance, SLS / SLES dan pewarna tiruan. Kebaikan produk ini adalah dapat membersihkan wajah secara 'deep clean' sekaligus menghapuskan kotoran dan celaan pada wajah kita. Ianya juga dapat mengurangkan masalah minyak berlebihan di muka.

Ini merupakan langkah pertama dalam rutin penjagaan wajah. Membersihkan kulit dengan hanya picit sedikit (mengikut amaun yang dikehendaki) ke telapak tangan. Campurkan sedikit air dan bersihkan ke seluruh wajah. Bila bersih.

Cosmoderm Perfect Balanced Toning Lotion


Seterusnya kita gunakan Perfect Balanced Toning Lotion. Ianya adalah dalam berbentuk cecair berwarna mereah jambu. Diformulasi dari calamine dan juga 20,000ppm prebiotik yang dapat melegakan masalah kemerahan, merangsang keupayaan fungsi penyerapan kulit dan melembap. Selain itu produk ini juga dapat meningkatkan pertahanan semulajadi dengan mengekalkan keseimbangan mikrobioma kulit. Paling penting ianya selamat digunakan bebas paraben, pewarna dan pewangi tiruan.

Setelah muka selesai dibersihkan, lap kering. Seterusnya letakkan sedikit toning lotion ke telapak tangan. Tap tap (sapu) ke atas seluruh muka.

Cosmoderm Perfect Balanced SunMilk SPF 25 PA ++


Langkah ketiga, kita gunakan Cosmoderm  Perfect Balanced Soothing WOW Cream bagi tujuan untuk melembapkan wajah. Sememangnya WOW kerana produk ini dapat memberi 3x peningkatan kelembapan kulit, mengembalikan kelembapan kulit yang hilang serta dapat mengurangkan cela pada permukaan kulit. Diformulasikan dengan calamine pekat dan 30,000ppm bertujuan untuk memberi kelegaan kepada kulit dan memperbaiki  daya ketahanan kulit. Krim ini berwarna gabungan  pink dan putih. Tekstur krim yang agak likat sedikit. 

Hanya sapu krim secara menyuluruh ke seluruh wajah dan leher. Krim ini boleh digunakan pada waktu siang dan malam.

Cosmoderm Perfect Balanced SunMilk SPF 25 PA ++


Produk terakhir adalah Cosmoderm Mineral Sun Milk dengan SPF25PA++ . Sememangnya berfungsi untuk melindungi kulit daripada kesan sinar UVA dan UVB.Produk ini mampu meningkatkan perlindungan terhadap kulit terutama sekarang cuaca yang agak panas. Ini bagi mengekalkan kecerahan kulit selain daripada mengatasi masalah seperti kerengsaan kulit, sunburn dan sebagainya.

Boleh dapatkan produk Cosmoderm Perfect Balanced  di semua rangkaian farmasi berdekatan termasuk di Watsons, Guardian dan Aeon Wellness. Selain itu boleh juga didapati di platform atas talian seperti  www.cosmoderm.com.my atau di Shopee Cosmoderm Offical Store.


Keterangan lanjut boleh layari :-




thanks reading here :)

You Might Also Like

3 pesanan ditinggalkan

  1. cantik paackaging baru cosmoderm nih ... nampak international kan

    ReplyDelete
  2. Cosmoderm memang jenama dh dieknali, banyak produk dia yang bagus. Bila kelaurkan produk baru wah menarik sungguh

    ReplyDelete
  3. I like their new packaging and can't wait to try this product.

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^