Logo KBBA

ALTHEA : MAKE UP BOX TERBAIK DARI ALTHEA KOREA

February 28, 2019




Selamat Petang!

Gurls...hari itu aku ada dapat MakeUp Box dariAlthea. Ini adalah First set Makeup keluaran althea...Seriously best sangat masa mula-mula dapat. So hari ini aku nak share dengan korang antara produk yang ada dalam Makeup Box Althea itu dan nanti aku share sekali TUTORIAL cara aku makeup guna produk ALTHEA ini hehe...

Untungnya menjadi Althea Angels kerana kami merupakan orang terawal dapat mencuba koleksi makeup Althea, yang baru sahaja dilancarkan, setakat ni banyak juga produk penjagaan wajah  jenama Althea saya yang aku guna contoh macam Bare Essential dan paling menarik dan terbarunya Makeup set ALTHEA woww super awesome!

ALTHEA MAKEUP BOX
  • Skin Relief Spot Film Gel 

Macam mana nak guna? ia digunakan sebelum kita apply makeup pada wajah. Untuk apa? secara tidak langsung ia melindungi kulit wajah yang 'asli' dan mekap yang digunakan tidak terus ke kulit wajah sebab dah dilapisi dengan spot film gel ini.

Produk ini mudah dibawa kemana - mana kerana packaging nya yang kecil dan sangat ringan. Kalau korang nak cuba? . boleh beli di website althea disini skin relief spot film-gel. Harganya cuma RM19.00. 

  • Flawless Creamy Concealer

flawless creamy concealer ini dibuat daripada aquaxyl dimana ia digunakan untuk memberi kelembapan dan membaiki keseluruhan kulit. concealer ini dihasilkan secara creamy untuk kulit kelihatan licin dan bersih. senang dipakai dan diratakan diseluruh kulit tanpa membuatkan wajah bercapuk. aku dah pakai...best weh! kalau nak pakai Concealer ini sebagai Foundation pun boleh tapi korang kena pandai lah mix & match code colour dia.

Didatangkan dengan empat variasi warna iaitu :

#01 vanilla
#02 ginger
#03 honey
#04 mocha

Antara ke empat-empat concealer tersebut, aku cuba pakai 2 warna sahaja iaitu honey dan mocha. Nak beli? klik sini :  https://my.althea.kr/flawless-creamy-concealer

  • Eyeshadow Pallet Soonrise & Moonrise (BCLXAlthea)


               

Pembayang mata yang diilhamkan oleh BCL ni didatangkan dalam 8 warna yang cukup menarik dengan satu campuran shimmers, mattes dan glitters yang mudah di gabungkan untuk mendapatkan gaya yang sesuai dalam apa jua acara, sesuai digunakan ketika siang (Sunrise) juga boleh digayakan diwaktu malam (Moonrise). 

Eye Palette Sunrise & Moonrise BCL X Althea memang teruja lah sesangat, sebab ada sekali jenis glitter -glitter ni warna pun supper awesome dan satu lagi istimewanya eye palette ini, ianya merupakan pembayang mata Althea yang pertama dengan kerjasama Bunga Cinta Lestari (artis dari Indonesia) yang juga merupakan ikon kecantikan dan fesyen.
  • Watercream Colour Tint
  

Watercream Colour Tint Ada 4 warna liptint yang cantik-cantik tau. Bila pakai bibir akan nampak bersinar-sinar,  Yang ini Aku pakai code #3

Ada 4 warna Lip Tint :

#01 Plum Cream
#02 Strawberry Cream
#03 Peach Cream
#04 Marron Cream

BEST pakai liptint..ringan, warna yang cantik dan shining wehh!! Paling best tahan lama seharian

  • Spotlight Eye Glitter 

Kegunaan Sportlight Eye Glitter adalah untuk tambahan kesan kilauan pada mata...
ianya boleh juga di gunakan sebagai Eyeliner glitter

Kelebihan Eyes Glitter

- Produk glitter mata berkilauan
- Mudah dicampur untuk digunakan sebagai eyeshadow, datang dengan berus tepat untuk eyeliner
- Mengeringkan ke kemasan panjang

Mempunyai dua warna iaitu
- Gold Light
- Pink Light




 


Nanti aku kongsi sekali Tutorial Makeup Box Althea kat bawah nie:



Untuk Maklumat lanjut Althea Korea:

Official Website : http://my.althea.kr
Facebook : https://www.facebook.com/altheamalaysia/
Instagram : https://www.instagram.com/altheakorea/

You Might Also Like

1 pesanan ditinggalkan

  1. ada idea tak macamana nak jadi angel ?...saya dah try tak dapat pun..hahahaha

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^