Logo KBBA

SUSU FERNLEAF UHT 100% SUSU DARI NEW ZEALAND

October 13, 2018

                       unnamed.jpg



SUSU FERNLEAF UHT : Korang tahu x fernleaf dah keluarkan susu UHT di pasaran kita sekarang. Fuhh untuk peminat susu segar UHT mesti & wajib cuba tau. Sebab? aku pun dah try rasa ternyata Memang sedap sangat!hihihi.... Mmmmm....sedapnya. Anak-anak aku pun suka minum weh! Mudah lah sekarang sebab dah ada dekat semua Pasaraya di Malaysia. kalau sebut susu Fernleaf mesti teringat New Zealand kan. Mesti semua tahu Susu Fernleaf adalah dari ternakan terbaik di New Zealand. Jadi hasil dari ternakan di sana pasti adalah yang terbaik untuk kita. 


MENGENAI FERNLEAF
Fernleaf diperbuat dengan 100% susu dari New Zealand. Fernleaf juga merupakan salah satu jenama di bawah Fonterra iaitu sebuah syarikat yang mempunyai rangkaian produk lain seperti Anlene, Anmum, Anchor dan CalciYum. Mak syira juga penggemar susu Anlene tau. Fernleaf adalah Susu terbaik dengan lebih daripada 140 tahun pengalaman dalam perladangan susu. Ia juga kaya dengan kalsium dan nutrien penting lain seperti protein, vitamin A dan juga vitamin 

Susu Fernleaf boleh didapati di kebanyakan pasaraya seperti Tesco, Giant dan banyak lagi. Selain susu tepung, Fernleaf juga boleh dinikmati dengan pek sedia untuk diminum!  Fernleaf UHT  mempunyai tiga variasi; krim penuh, rendah lemak dan perisa coklat. Korang jangan tak tahu Fernleaf juga available dengan pek 200ml dan 1 liter. 

LEMBU TENUSU DAN RUMPUT
kita semua sedia maklum yang New Zealand mempunyai tanah yang subur, kadar hujan yang baik dan juga cahaya matahari yang banyak dan ini menjadikannya salah satu tempat yang terbaik di dunia untuk menghasilkan tenusu. New Zealand merupakan salah satu negara yang dimana lembu tenusu dapat meragut rumput secara bebas tanpa terkurung dalam kandang. kalau korang nak tau juga, rumput di ladang Fernleaf ni merupakan rumput yang berkualiti tinggi dan terbaik antara rumput rumput lain supaya lembu lembu tenusu ini dapat menghasilkan susu yang berkhasiat dan berkualiti tinggi. 

Lembu lembu di ladang Fernleaf ni menghabiskan 90% masa mereka hanya untuk meragut rumput pada hari yang cerah, disamping dapat menikmati rumput yang segar - lembu lembu ini juga mendapat vitamin D daripada cahaya matahari. jadinya, lembu tenusu Fernleaf menghasilkan susu dengan tahap vitamin D lebih tingi berbanding lembu yang hanya terkurung di dalam kandang.

Susu Fernleaf UHT mempunyai tiga jenis/perasa iaitu 

  1. Full Cream
  2. Low Fat
  3. Coklat
Foto Farah Wahida.   Foto Farah Wahida.


Sapa suka minum susu kita #geng! Rugilah kalau korang tak rasai keenakan Susu UHT Fernleaf ini. Rasa sekali pasti nak lagi. Macam aku nie kan memang setiap minggu beli susu untuk anak-anak aku breakfast sebelum ke sekolah jadi lepas ini aku mesti akan pilih UHT Fernleaf :)



Foto Farah Wahida.

Jadi, tunggu apa lagi! 
Jom Dapatkan Susu Fernleaf UHT Sekarang. 100% Mmmmm.......

More Info at facebook : FernleafMalaysia

You Might Also Like

2 pesanan ditinggalkan

  1. salam sis farah..
    wah ade coklat ni..fevret..mesti sedap..kan

    ReplyDelete
  2. hi, kita singgah jalan kt blog ni.
    Tak leh tahan tgk susu, sbb kita ni hantu susu. terbayang2 sedapnya minum susu tu. :D

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^