Logo KBBA

SINOPSIS DRAMA NUR 2 SLOT SAMARINDA

April 10, 2019

Nur 2


Sambungan drama Nur 2 di slot Samarinda TV3. Drama arahan Shahrulezad Mohameddin ini bakal menyaksikan barisan pelakon asalnya seperti Amyra Rosli, Syafiq Kyle, Azhan Rani, Noorkhiriah, Raja Atiq, Fatimah Abu Bakar, Datuk Jalaluddin Hassan dan pemampilan baru Azar Azmi dan Eyra Hazali. Drama Nur 2 bakal menemui penonton bermula 2 April, setiap Isnin hingga Khamis pukul 10 malam di TV3.

JUDUL : NUR 2
EPISOD : 15 episod
TARIKH TAYANGAN : 2 April 2019
WAKTU SIARAN : Isnin-Khamis, 10:00 malam
SIARAN TV : Slot Samarinda TV3
PENULIS SKRIP : Shahrulezad Mohameddin
PENGARAH : Shahrulezad Mohameddin
TERBITAN : Radius One Sdn Bhd
PELAKON : Amyra Rosli, Syafiq Kyle, Azar Azmi, Datuk Jalaludin Hassan, Fatimah Abu Bakar, Azhan Rani, Noorkhiriah, Raja Muhd Atiqullah, Eyra Hazali, Noryati Taib, Hasrulnizam Osman, Uchee Fukada, Munaa Bella, Elmy Moin, Jijie Zainal, Riena Diana, Mathni Razak, Zalif Sidek, Zaidi Omar, Kuna Muzani, Iman Zulkarnain

WATAK PELAKON 
Amyra Rosli sebagai Nur
Syafiq Kyle sebagai Adam
Azar Azmi sebagai Juita
Datuk Jalaludin Hassan sebagai Datuk Ayah Haji Mukhsin
Fatimah Abu Bakar sebagai Datin Ibu Hajah Musalmah
Azhan Rani sebagai Syed Hamadi
Noorkhiriah sebagai Aishah
Atiq Azman sebagai Amirul
Eyra Hazali sebagai Suraya
Noryati Taib sebagai Nekma
Hasrulnizam Osman sebagai Ustaz Yassin
Uchee Fukada sebagai Uchee
Munaa Bella sebagai Ustazah Nurul
Elmy Moin sebagai Marzuki
Jijie Zainal sebagai Jojo
Riena Diana sebagai Qhadeeja
Mathni Razak sebagai Mukriz
Zalif Sidek sebagai Tuan Jalal
Zaidi Omar sebagai Datuk Tajuddin
Kuna Muzani sebagai Datin Orkid

LAGU TEMA / OST 
Tetap Kamu - Amylea X Megat [ Link ]
Bimbang - Artis: Marsha Milan [ Link ]
Pudar - Indah Ruhaila [ Link ]
Dua - Roman
Cintaku - Megat
Tak Pernah Hilang - Amylea & Kaer Azami

SINOPSIS NUR 2
Ujian demi ujian telah datang kepada Adam dan Nur dalam menempuhi hidup mereka sebagai suami isteri. Setelah berkahwin Adam dan Nur mengajar kanak-kanak mengaji di rumah lama milik Nur. Pada mulanya niat baik mereka itu tidak menghadapi masalah sehinggalah ada penduduk tidak berpuas hati. Jiran mereka terganggu dengan kelas mengaji yang semakin mendapat sambutan, Adam dan Nur perlu mencari tempat baharu tetapi mereka kekurangan dana.

Adam masih meneruskan aktiviti untuk memberi dakwah di lorong-lorong yang turut mendapat sokongan Nur. Kehadiran Juita seorang pelacur baharu dikawasan itu mengubah segalanya. Juita juga mengimpikan untuk menjadi seperti Nur. Dia inginkan Adam menjadi miliknya. Sejak dari itu, Juita sentiasa cari peluang untuk mendampingi Adam. Malah, Juita menggunakan Nur dengan berpura-pura menjadi sahabat baik Nur untuk mendapatkan Adam.

Selain dari konflik rumah tangga, Adam juga perlu menyelesaikan masalah sekolah Darul Mukhsin yang kekurangan dana akibat penyelewengan Hamadi. Walaupun meringkuk di dalam penjara, Hamadi masih tidak serik malah mengugut untuk menceraikan Aisyah jika tidak mencari wang jaminan untuk membebaskannya.

Aisyah tersempit di antara suami dan keluarga. Aisyah menebalkan muka meminta bantuan ibunya. Pada awalnya Ayah Haji tidak bersetuju kerana Hamadi menjadi punca permasalahan keluarga mereka. Oleh kerana kasihankan Aisyah, akhirnya permintaan Aisyah dituruti.

Aisyah dan Hamadi turut dihalau keluar dari rumah sewanya dan terpaksa menebal muka untuk tinggal bersama keluarga Aisyah. Kehadiran Hamadi bukan sahaja membuatkan kedua-dua orang mentuanya tidak selesa malah Nur menjadi takut untuk menjejakkan kaki ke rumah itu. Nur masih trauma dan terkesan dengan peristiwa hitam yang pernah terjadi dengan Hamadi dahulu.

Adakah Hamadi akan insaf atau terus dengan niat jahatnya untuk mendapatkan Nur? Berjayakan Nur dan Adam mempertahankan rumah tangga mereka daripada orang lain yang sentiasa hadir untuk merosakkan seagalanya?

** Dah seminggu bersiaran aku baru sempat nak update hehehe. BTW pada aku Drama NUR 2 nie ada banyak sangat nilai kemanusian dan ketuhanan yang cuba di sampaikan. Korang kena ambik yang positif...sebab aku rasa watak2 yang di tonjolkan itu memang wujud dalam realiti masa kini . tengok jangan tak tengok ....sekian ulasan aku hehe

You Might Also Like

1 pesanan ditinggalkan

  1. setakat ni kak belum sempat lagi nak tengok. haha. anak kecik kalut nak tengok astro ceria. memang menang kat dia la. hehehee

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^