Logo KBBA

Cuti- Cuti di Penang 2021 - Leisure Cove hotel & apartment, Tanjung Bungah Penang

December 26, 2021

Hi Semua,

Selamat berhujung minggu. Hari ini aku nak kongsi kan trip vacation 2021 aku sefamily yang havoc giteww pada 26, 27 Dan 28 Nov 2021. Kisah Kami sekeluarga yang bercuti ke Penang...haaa Welcome to Penang giteww!

Alhamdulillah dapat tajaan 2hari 1 malam di Bayview beach resort dengan pakej dinner under kelab sukan Dan kebajikan Pejabat aku ☺️. Tp sebab dah alang-alang nak bercuti ke Sana aku spent time lebih sikit + 1 hari lagi dengan pakej poket sendiri hehehe...Maka jadilah percutian kami 3hari 2 malam di Penang...🥰

kami pergi awal sehari..SEbeLum family day opis aku☺️... Mula-mula check in DEKAt leisure cove dlu lepas tu Hari ke 2 Baru ke Bayview beach resort, Penang....Jumpa team #officemate di Sana.

Leisure Cove Hotel & Apartment, Tanjung Bungah penang

Day 1 - Check in di hotel

Actually dah plan awal booking guna Agoda last minit Baru aku perasan Agoda dh cancel aku punya booking with email. Itu pun aku perasan 2 Hari before check in.

Fuhhh berdesupp call hotel sekali dah penuh plak... So tarikk nafas jap .ak try pula guna BOOKING.COM.. yang ni aku pilih bayar di hotel. Yess! Berjaya dapat hotel. One day before check in aku call balik hotel bg no booking.com untuk confirm kn balik bilik aku. Alhamdulillah dapat 😍😍...fuhh Selamat!

Aku lebih selesa booking guna online & pay at hotel. Sebab still risau dengan PKP yang boleh jadi muncul kembali 😂...

Okay back to story kami check in around 4.30ptg. itu pun lepas dapat tapau Nasi Kandar Beratur DEKAt jalan little India. Lama la wehh dok beratur huhu! Tapau je balik makan DEKAt bilik...ok done ! Nasi Kandar hehe😋

Ohh ya lupa pulak nak story sebelum check in sebenarnya kitaorang dah pun berpenat LELAH OOTD bagai di Homestay kampung Agong hahaha. Bergerak dari rumah seawall 7pagi... Kalau boleh memang nak elak sesak Dan orang ramai2 jadi kami sampai di Homestay Kg. Agong around 10 pagi. Alhamdulillah  tak ramai lagi manusia waktu tu hehehe... Yang ni aku buat entry asing nt. Nak share pic DEKAt situ banyak gilerr...Homestay kg. Agong memang lawa view untuk #ootd 😁

View dari dalam bilik kitaorang

Berjalan- jalan di Padang kota

Lepas check in , petang tu pergi Tengok kolam jap.. Leisure Cove Hotel & apartment ini ada kolam DEKAt rooftop tingkat 8. Cantik tau pemandangan dari rooftop tu. Kitaorang Tak mandi lagi petang tu sebab rushing nak keluar ronda-ronda dulu... terus keluar ronda-ronda sambil Cari makan malam... Tekak rasa nak makan Pasembor Padang Kota...rinduuuu rasa nak makan sebab dah lama Tak turun Penang sejak di landa PKP 😅.

Kalau p penang rasa macam Tak lengkap pula kalau Tak makan Pasembor. Aku pilih Pasembor Ghani Padang Kota..sebab rasanya sedap. Kami beli bungkus je wehh! Crowded sangat tempat makan tu tambahan pula Kitaorang ada baby rasa macam Tak sesuai makan di situ  So, beli je bawa balik makan di bilik. Btw aku memang dah plan dari awal nak makan di bilik je...jadi dah bawa siap2 bekas makanan serta sudu & grafu.... senang dan mudah nak makan 😋🤗

Bilik DEKAt leisure cove pula aku memang pilih yang ada siap kitchen Dan meja makan jadi dapatlah makan dengan selesanya di bilik hehehe...

sebelum balik makan DEKAt bilik Kitaorang singgah kejap DEKAt Padang Kota Tengok lampu2 bergemerlapan...ada pameran lampu-lampu rupanya... Diaorang buat replika bangunan then letak lampu-lampu aku pun Tak pasti namanya cuma sempat juga lah ber #ootd hahaha

Padang Kota , Penang

DEKAt Padang Kota ini, kitaorg singgah kejap je...jalan - jalan kejap ambik angin malam...ambil gambar sikit lepas tu terus balik...hehehe...ehh jap belum lagi balik ..aku ada round Georgetown jap masuk Cari cafe hipsters "Rumah Kacha" ingat nak lepak-lepak cafe kejap rupanya kul 9.30 meja dah full book....Makanan pun dah habis katanya...huhuhu...balik terus bilik makan Pasembor aje Kitaorang hahaha