Logo KBBA

StoRY MoRy SeKejAP..

April 24, 2012

assalamualaikum...

hmm..bulan april yang semakin sampai ke penghujungnya..dah nak ujung bukan kan?..sedar xsedar dah nak masuk 3 bulan kami sekeluarga pindah di rumah baru..tapi bukan rumah sendiri..rumah sewa aje..hihi..xmampu lagi nak beli umah sediri..kerja pun xstabil lagi..harap sangat suatu hari nanti saya or MrH dapat kerja tetap..jadi mudah la untuk kitaorang punya rumah sendiri..

nak story sikit rumah yang kitaorang tinggal sekarang..sangat selesa dan kejiranan yang agak baik2 belaka..hehe..betul ka ayat aku nie...actually,rumah yang saya tinggal sekarang adalah rumah baru yang xpernah tuan rumah duduk pun lagi..kira macam first owner la kami nie..hehe..yang menyewa rumahnya..taman yang kmi duduk ne baru siap dibina sekitar 2010 dan mula mendapat kunci rumah penghujung 2011jadi masa kami sekeluarga masuk rumah baru tu mmg banyak lagi la rumah yang kosong dan belum di duduki...alhamdulillah rezeki kami dapat rumah baru walaupun bukan rumah sendiri..tuan rumah pula yang sangat baik.

walaupun dah hampir 2tahun saya n' MrH mendirikan rumahtangga..tahun nie la kitaorang buat keputusan untuk tinggal berasingan dari keluarga..nak bina hidup sendiri la katakan...dulu bukannya xmahu tinggal asing tp kenangkan arwah mak yang sedang sakit jd, MrH kata it's ok kalau dia yang terpaksa berulang alih hari2 dari perlis ke kedah..untuk bekerja...mencari rezeki..BUt this year saya pula yang perlu berkata bergitu sbb sekarang saya yang perlu berulang alik dari kedah ke perlis untuk bekerja..it's ok kan?sharing is caring..hehe.saya Gembira dengan perjalanan hidup saya sekarang.suami yang sangat memahami n' menyayangi..

kata orang bersusah-susah dahulu,bersenang-senang kemudian..so, saya pegang kata2 itu dengan harapan suatu masa nanti saya akan dapat menikmati kesenangan itu..DaN satu yang tak pernah saya lupa dan berharap korang juga jagan terlupa.."Bersyukur dengan Setiap nikmat kurniaanNYA"..

p/s:sorry terlebih story plak..nak citer sikit jadi panjang pula..huhu

You Might Also Like

2 pesanan ditinggalkan

  1. kat maner sewa umah? berapa sewa? akak dah 2 thn carik umah sewa tapi tak jumpa yg memenuhi kriteria...

    ReplyDelete
  2. betul. setuju. Bersusah dulu sebelum bersenang kan? insya-allah..bila kita bersyukur, dari yang tak cukup pun kita akan rasa cukup =)

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^