//]]>

REVIEW GLOW GELENGGANG SABUN DAN MINYAK HERBA DARI BAHAN SEMULAJADI

February 14, 2018

KULIT SENSITIF, GATAL ATAU ECZEMA
korang biasa alami tak? masalah seperti diatas. Lepas itu mesti korang tercari-cari produk yang boleh menjadi penawar kepada penyakit gatal serta penyakit kulit  dan pastinya mencari produk dari bahan semulajadi serta bebas steroid.
Jom aku nak share sikit info dengan korang berkaitan produk yang aku sebutkan di atas tadi. Produk Glow Gelenggang iaitu sabun dan Minyak Herba.
Glow Gelenggang adalah Produk Herba Organik membantu melegakan gatal-gatal kulit yang disebabkan oleh resdung, dan penyakit kulit seperti gatal kulit, eczema, psoriasis, bisul, panau, kudis buta, dan kurap. Daun gelenggang yang sangat di kenali
Glow Gelenggang diformulasi daripada 100% bahan semulajadi yang bebas bahan kimia dan bebas steroid. Produk Glow Gelenggang terbahagi kepada dua jenis iaitu sabun herba dan minyak herba.

Glow gelenggang berkesan untuk menghilangkan masalah seperti
  • Gatal-gatal kulit
  • Eczema
  • Psoriasis
  • Kurap
  • Panau
  • Kayap
  • Badang
  • Bisul
  • Kudis buta
  • Kurap susu bayi
  • Resdung
  • Kutu Air 
Kalau korang ada masalah seperti di atas boleh la mencuba produk dari glow gelenggang. Boleh je kalau korang nak gunakan sabun terlebih dahulu. Untuk menghilangkan masalah tersebut, boleh la gunakan sabun herba organik terlebih dahulu, selepas itu sapu pula dengan Minyak herba Glow Gelenggang. Insyallah mampu menyembuhkan penyakit kulit korang.


PENGALAMAN MENGGUNAKAN PRODUK GLOW GELENGGANG
Okay, aku nak kongsi dengan korang berdasarkan pengalaman aku sendiri menggunakan produk dari Glow Gelelnggang. Aku memang kadang kala ada masalah gatal-gatal pada kulit terutamanya dekat tangan sebab aku nie ada alahan dengan sabun pencuci pinggan... tak semua sabun aku boleh guna termasuk Sunlight. Kalau aku pakai juga memang naik biji-biji merah kemudian jadi gatal.Jadi alhamdulillah dengan adanya produk dari Glow Gelenggang aku sendiri dah guna .  Bagi aku yang dah cuba pakai sabun dan minyak dari glow gelenggang ini aku rasa sesuai jer di gunakan setiap masa bila korang alami masalah kulit.

Korang sabun je bahagian kulit yang gatal macam tangan atau badan,  nak guna untuk muka pun boleh. Selamat juga untuk kegunaan kanak-kanak dan bayi sebab kandungan dari bahan asas semulajadi. so, tak perlu bimbang kan...Lepas je mandi dengan  sabun Herba Organik glow gelenggang nie, korang pakai pula Minyak Herba Organik Glow gelenggang ,  aromanya memang wangi...alhamdulillah masalah gatal aku pun makin berkurangan.

Sabun Herba Organik Glow Gelenggang

Sabun Herba Organik Glow Gelenggang adalah produk homemade. Sabun herbanya tidak mudah cair, tidak 'putih' dan tidak lembik. Sabun herba ni bertekstur scrub (lulur), nyaman dan sejuk macam mild, sangat selesa menggunakannya. Sabun herba glow gelenggang ni beratnya 50gm, boleh tahan sebulan bergantung kepada penggunaannya. Guna sabun herba setiap kali mandi, boleh digunakan pada muka dan badan.

Kandungan utama dalam produk Glow Gelenggang ini ialah:
  • Habbastus Sauda - Untuk kurangkan radang dan menyembuhkan luka luaran
  • Susu Kambing - Untuk mencerah, melembut dan melembab, mencegah kulit kering , kasar dan kusam
  • Minyak Argan - Untuk kulit halus, licin dan mudah menyerap kedalam kulit
  • Minyak Zaitun - Sebagai pelembab yang tahan lama pada kulit
  • Menthol - untuk menyejuk kan kulit

Minyak Herba Organik Glow Gelenggang 

Minyak Herba Organik Glow Gelenggang 30ml perlu disimpan pada suhu bilik, elakkan simpan di tempat panas dan terkena sinaran matahari untuk kurangkan khasiatnya. Minyak Herba mengandungi Habbatus Sauda, tidak panas, tak pedih, tak rengas dan tak berbau busuk, wangi betuk baunya. 

Cara guna minyak herba ini adalah picit dan sapu selepas mandi dengan sabun herba pada tempat yang terkena gatal-gatal kulit sebelum tidur atau bila perlu, guna 2 atau 3 kali sehari. Selepas disapu elakkan dari menggaru kulit, jika gatal sapu lagi dengan minyak herba.

HARGA

Sabun Herba ( 50gm ) 
1 Unit RM 47 
2 Unit RM 70 ( JIMAT RM 24 )
4 Unit RM 140 + FREE 1 Unit ( JIMAT RM 95 )

Minyak Herba ( 30ml )
1 Unit RM 47 
2 Unit RM 70 ( JIMAT RM 24 )

Set Sabun Herba + Minyak Herba
1 Set  RM 70 ( JIMAT RM 24 )
2 Set  RM 140 + FREE 1 Unit Sabun Herba ( JIMAT RM 95 )

Ohh ya sebelum aku terlupa korang boleh gunakan code : FARAH10 untuk mendapatkan diskaun sebanyak rm10 khasnya untuk pembaca blog aku nie haaa..so sweet kan kan..hehehe ( Thank you Glow Gelenggang )

_thanks reading here_ 

Untuk Maklumat lanjut tentang Glow Gelenggang:



Whatsapp:  014-5445951

You Might Also Like

8 pesanan ditinggalkan

  1. Menarik juga produk ni, nak syor dekat mak nanti...

    ReplyDelete
  2. gee pun guna kat anak gee..sebab kulit dia kering..

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. elok kan sapu dekat kulit minyak herba tu

      Delete
  4. kena beli produk ni..sebab saya tengah ada masalah kulit kering ni

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^