Logo KBBA

MELANCONG DENGAN PROMO CODE TRAVELOKA " Jom ke SEEngapore dengan Traveloka"

September 02, 2018

Hasil carian imej untuk seengapore
Aku dah lama plan nak ke Singapore. Tak pernah lagi sampai.Harap-harap wishlist aku tahun nie dapat di tunaikan hehe. Tapi sebelum itu, aku rasa macam kena la juga buat research sikit tempat-tempat yang menarik di Singapore.Iye tak? nanti kalau dapat ke sana tak de lah aku macam blur-blur jer...hahaha

walaupun aku duduk di Utara Tanah air. aku rasa itu bukan penghalang untuk aku pergi bercuti di singapore suatu hari nanti...yeahh! Azam tu kena ada sama..baru cepat sampai ke destinasi percutian yg nak di tuju hahaha. Singapura merupakan salah satu destinasi perlancongan paling menarik di Asia Tenggara. Ia menjadi tarikan pelancong bukan sahaja dari Asia malah dari serta Dunia kerana Pasarana dan lokasi-lokasi yang menarik. Oleh itu, Singapura adalah destinasi yang wajib di kunjungi oleh rakyat Malaysia. Aku plan nanti kalau dapat ke singapore ada 3 tempat yang wajib aku lawati di singapore itu nanti.

3 TEMPAT WAJIB DI LAWATI DI SINGAPORE

MARINA BAY
Satu tempat di singapore yang mempunyai landskap yang sangat cantik.aku suka wehh tengok benda-benda cantik nie. waktu terbaik untuk melawat di sana adalah waktu petang dan malam, kilauan cahayanya fuhh cantiknya..dari apa yang aku baca lah..makanya marina bay ini antara wishlist aku kalau ke singapore nanti.

Dekat Marina bay nie ada lagi beberapa tempat menarik seperti :
  • Marina Bay Waterfront
  • Skypark
  • Garden By The Bay
  • Marina Bay Cruise Center
  • Marina Bay Golf Course
UNIVERSAL STUDIO SINGAPORE

Hasil carian imej untuk tempat menarik di singapore
Merupakan Taman Tema yang sangat besar dan menarik bukan sahaja untuk kanak-kanak malah untuk orang-orang dewasa juga. Terdapat pelbagai jenis permainan di sana yang jauh lebih menarik dari di Genting Highland. Teringin pula aku nak mencuba naik "roller coaster" di dalam terowong gelapnya dan juga Transformers Ride.

PULAU SENTOSA, SINGAPORE


Hasil carian imej untuk pulau sentosa singapore
Sentosa Island berada di pulau yang terpisah dari pulau utama negara Singapura. Pulau ini dekat sekali dengan Batam. Di sinilah pusat segala hiburan berada. Ada banyak sekali tempat rekreasi, hiburan, tempat makan dan juga pantai. Pada hari minggu, banyak sekali pelancong dan penduduk tempatan yang mengunjungi pantai di pulau ini. Pantainya bersih dan sangat nyaman. Teringin weh! nak tengak pulau sentosa nie.aku memang suka tempat-tempat istirehat seperti pulau-pulau nie sejuk mata memandang. Hrap-harap dapat la berjalan ke sana satu hari nanti.


BUAT TEMPAHAN DENGAN TRAVELOKA
Dah alang-alang cerita tentang percutian dan tempat menarik di singapore, Aku nak share la juga tentang traveloka punya promo bulan nie. Nak tahu tak? kalau korang ada plan ke SEEngapore bolehlah  menikmati sehingga RM50 diskaun untuk penerbangan ke SEEngapore dengan aplikasi traveloka. Hanya perlu membuat tempahan melalui Laman web atau Aplikasi sahaja. Menarik weh! Diskaun hebat dari Traveloka dengan RM50 flat rate discount untuk penerbangan pergi-balik dari mana-mana lapangan terbang di Malaysia ke Singapore dengan menggunakan Traveloka. wahh! bestnya  sempena dengan kempen "JOM KE SEENGAPORE DENGAN TRAVELOKA "

"Traveloka ialah salah satu platform tempahan penerbangan dan hotel yang terkemuka di asia tenggara, yang menawarkan lebih 1000,000+ laluan dan 100,000+ hotel asia pasifik. dan menawarkan tambang penerbangan dan hotel pada kadar paling rendah setiap hari. 

Dalam bahasa mudahnya, Traveloka ni adalah website yang kita boleh guna kalau nak tempah flight atau hotel tak kira di mana atau bila-bila masa je.Jadi, di zaman yang serba moden nie eloklah kalau kita download aplikasi Traveloka dekat Playstore masing-masing. 


Macam mana nak buat tempahan dengan TRAVELOKA? dah ada promote code nie sayanggg la pula kalau tak guna kan. korang pun sama kalau ada plan ke Singapore boleh la guna promote code dari Traveloka nie. mudah sahaja! Hanya buat tempahan tiket penerbangan (pergi-balik) dengan menggunalan Laman WEB atau Aplikasi Mobile Apps jer..korang dah layak untuk Reedem Kupon RM50 itu.

Syarat-syarat dan cara membuat tempahan
  1. Promosi MYR50 hanya sah untuk penerbangan pergi-balik dari mana-mana lapangan terbang di Malaysia dalam satu booking ID
  2. Pilih penerbangan dan gunakan kupon kod “GOSG” sewaktu pembayaran
  3. Pilih hotel yang mempunyai diskaun 20% dari harga asal daripada senarai hotel yang terlibat
  4. Tempoh tempahan: 1 September hingga 30 September (Subject to change)
  5. Tempoh Perjalanan: Anytime
Jadi! tunggu apa lagi. jom kita ke website Traveloka untuk tempahan percutian ke Singapore. Dapat juga menikmati potongan sehingga RM50 dengan promo code "GOSG".

Maklumat lanjut :
Website : Traveloka
Facebook : Traveloka

-----------------------------------------------------------------------------------------

Hasil carian imej untuk traveloka
Kelebihan menggunakan aplikasi Traveloka ni.

1. App Travekola ni ringan,  kemas & Senang nak guna. Paling penting, ianya PERCUMA! :D
2. App Traveloka membantu kita bandingkan harga-harga tiket dan hotel.
3. App Traveloka takde taktik hidden charge macam dekat sesetengah tempat. Apa yang kita nampak, itulah yang kita bayar.
4. App Traveloka mudahkan kita untuk buat pembayaran guna cara online banking, kad debit/kredit dan bayaran tunai di kaunter.
5. App Traveloka akan bagi e-ticket untuk kita check-in. Tak payah dah nak print. Takde line internet pun masih boleh akses lagi e-ticket tu.
6. App Traveloka kasi kita book tiket flight atau hotel bukan cuma untuk diri sendiri tapi juga orang lain.
7. App Traveloka selalu buat promosi. So, kena alert lah ye. 

jangan lupa!Tempah sekarang dan nikmati promote code yang di tawarkan..Tak Sabar nak ke SEEngapore! yeaahhhh!!!


You Might Also Like

1 pesanan ditinggalkan

tinggalkan komen anda di sini ^O^