Logo KBBA

CARA BAYAR PINJAMAN KENDERAAN GUNA MAYBANK2U

March 08, 2018

selamat petang

hari ini aku sahaja nak kongsi dengan korang Cara mudah membayar pinjaman kenderaan menggunakan Maybank2u. Jadi entry ini khas untuk pembeli kenderaan yang menggunakan Maybank sebagai institusi pinjaman sewa beli (Hire Purchase).




Di zaman yang serba canggih ini aku pasti ramai pelanggan Maybank yang mempunyai Online Banking seperti maybank2u. Jadi dengan cara itu penggunaan online banking sebenarnya memudah kan semua urusan kita. Tak perlu lagi ke bank , beratur panjang untuk masuk kan duit bayar kepada pihak ke tiga atau melakukan urusan-urusan bayaran bil dengan lebih cepat dan mudah.

Baru-baru ini aku sahaja nak cuba buat bayaran menggunakan Maybank2u. dan transaksi aku berjaya...dengan cara yang mudah jer. so, kat sini aku kongsikan dengan korang Cara Bayar Pinjaman Kenderaan Guna Maybank2u


1. Login ke akaun Maybank2u anda seperti biasa.

2. Klik pada “Accounts & Banking” > “Bill Payment” > “Make a one-off payment”.

3. Pilih “Maybank Loan & Hire Purchase”. Klik “Continue”.

4. Pilih “Maybank Hire Purchase”. Klik “Continue”.

5. Masukkan No. Plat kenderaan anda. Klik “Continue”.

6. Semak nama peminjam sama ada betul atau tidak.

7. Sekiranya betul, masukkan jumlah yang perlu dibayar dan klik “Continue”
.
8. Masukkan TAC dan selesai. Simpan resit sebagai rujukan masa hadapan.

9. Transaksi selesai 


ok.sekian terima kasih. selamat mencuba ^_^


You Might Also Like

10 pesanan ditinggalkan

  1. Teeima kasib atas perkongsian..

    ReplyDelete
  2. Resit wajib simpan kalau buat bayaran secara online atau melalui ATM supaya ada rujukan jika ada masalah dikemudian hari.

    ReplyDelete
  3. Hai PB! Thank you for the info. Selamat membayar loan kereta hehe.

    ReplyDelete
  4. terima kasih atas perkongsi info yang bagus nih

    ReplyDelete
  5. mudahkan sekarang.semua di hujung jari.
    Janji Kita

    ReplyDelete
  6. sekarang ni semua buat online je senang..

    ReplyDelete
  7. resit tu kadang2 boleh terlupa nk save hihih
    salam perkenalan sis

    ReplyDelete
  8. Nama saya Zara, dari Indonesia saya berjanji untuk berkongsi kesaksian ini kepada Allah dalam hidup saya. 2 minggu yang lalu, saya memerlukan banyak wang, jadi saya memohon pinjaman, kemudian mendapati diri saya dalam tangan yang salah yang mendakwa peminjam pinjaman yang baik di seluruh dunia, tidak mengetahui bahawa mereka semua penipu. Mereka mengutip RM4,000 dari saya dan enggan menghantar pinjaman yang saya minta saya keliru dan kecewa.

    Pada hari yang setia saya pergi ke pasar dan kemudian bertemu kawan lama, saya memberitahu semua perkara yang berlaku kepada saya, maka dalam proses itu dia memperkenalkan saya kepada Mrs. Suzan di mana dia menerima pinjaman sebanyak RM150,000. maka dia memberikan saya e-mail suzaninvestment@gmail.com dan saya menghubungi beliau dengan serta-merta saya pulang ke rumah, dia memberitahu saya peraturan dan peraturan dan saya mengikuti, selepas memproses dokumen dalam masa kurang dari 48 jam, saya menerima pinjaman saya sebanyak RM100,000 .

    Saya yakin dia juga akan senang membantu anda, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman cepat, hanya mendaftar dengan syarikat pinjaman pelaburan Suzan dan anda boleh menghubunginya melalui e-mel: (suzaninvestment@gmail.com ). anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (Zaradam@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. dia adalah satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.

    ReplyDelete
  9. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia
    [[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^