//]]>

RESEPI KERABU MANGGA MUDAH

November 04, 2017



Selamat malam

Sambil-sambil layan bola piala malaysia
Aku curi masa sikit
Nak update resepi
KERABU MANGGA
versi mudah dan ringkas hihihi

Memandangkan musim mangga pun
Dah hampir tiba..
so kalau kat utara nie
orang panggil "pelam sala" je
Dah mengeluarkan hasilnya...
sedap wehh kalau buat kerabu guna pelam sala nie
Ambik yang muda-muda dekat nak tua tu
perghh..manis2 masam terbaikk👍

Jom tgk resepi mudah dari aku


BAHAN-BAHAN

MANGGA/PELAM (SALA)
ISI IKAN GORENG
CILI API/BESAR
BAWANG BESAR
BELACAN
SECUBIT GARAM/GULA

CARA-CARA

1.Hiris mangga halus-halus dan panjang gaul bersama hirisan bawang
2. Kemudian tumbuk cili api/cili besar belacan (macam buat sambal belacan, -tak perlu letak asam jawa pun tak pe)
3.ambik isi ikan yang telah di goreng (nak rebus pun boleh)
4.Gaul ke semua bahan-bahan di atas.
5.Siap! untuk di makan


You Might Also Like

3 pesanan ditinggalkan

tinggalkan komen anda di sini ^O^